Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
Kanskje vi definerer ærlighet litt forskjellig? Jeg mener ikke man er mindre ærlig om man ikke forteller om de 14 Aunt Mabel kjøpemuffinsene, og bare de gode matmufffinsene man bakte fra bunnen. Man pynter ikke på sannheten før man nekter for de 14 Aunt Mabel muffinsene.
Å fortelle om alt hele tiden blir litt sånn ærlig på kjendisvis og overstrømmende bekjennelsesærlighet kan jeg styre meg for.
Ja ... På en måte er jeg enig, og i RL er det jo slik at jo "nærmere" man slipper folk jo mer oppdager de hvordan man "virkelig er" - uten at man behøver å kommunisere det. Hvis du eller Olympia (eller hvem som helst andre) hadde bodd hos meg ei uke, hadde dere fått vite en masse om meg uten at jeg hadde trengt å si et kløyva ord. Vi har noe som ligner her på FP etter at bloggene kom, nemlig at folk kan velge hvem de vil slippe litt nærmere. Men den delen med at man ikke trenger å kommunisere er ikke der i like stor grad som i RL. (Litt er den der, skrivestil, om man skriver mye feil, uttrykksmåte, hva man liker å lese, hvilke temaer man tar opp etc) Så poenget mitt er at personer (enda) lettere enn i RL kan fremstå som som noen andre enn de virkelig er.
Hvor mange som gjør dette bevisst er jo en helt annen sak, tenker jeg. Men jeg tenker at det er viktig at man forstår hvordan forumet og folkene her lett kan fremstå som anderledes enn man "virkelig er" (Eller viktig og viktig, jeg synes det er interessant i alle fall. )