Ja, OL genserne mine og skjerfene har dere jo sett så de skal jeg ikke vise frem en gang til. Men her er luene, endelig ferdig. Luene som onklene i barnehagen skal få i julegave. Jeg har brukt min lille engel som modell her så det blir ikke så mye fall bak på lua som det gjør på bildet her, men noe fall blir det. Krysser fingrene nå for at luene faller i smak, det er en på ca 30 år og to i begynnelsen av 20-årene. For de som vil ha oppskrift. Jeg har brukt fire nøster med Sandnes Palett a' 50 gram til tre luer. Ribbelue. Sandnes Palett og pinne nr 5.5 Legg opp 76 masker og strikk rundt i ribb 2 rett og 2 vrang til lua måler 30 cm. Strikk 1 omgang og fell alle vrange masker slik: Strikk 1 rett, *ta neste maske løs av, 1 vrang, trekk den løse maska over, 2 rett sammen*. Gjenta fra * til * hele omgangen og fell siste maske sammen med første maske. Strikk 2 omganger rett. Strikk 2 og 2 masker sammen hele omgangen. Strikk 1 omgang rett. Klipp av tråden og trekk den gjennom maskene, fest godt.