Vis enkelt innlegg
Gammel 09-11-09, 20:36   #59
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Avsporing: Hvor mange serviser har dere?

Dette med servise er et litt ømtålig tema her i huset. Til hverdags har vi en salig blanding: tallerkener (flate og dype) jeg fikk da jeg flyttet hjemmefra, et par fra barndommen, noen fra mannens ungkarstilværelse, og et sammensurium av frokostasjetter fra bestemor, loppis, IKEA, min mors porselensmaling og glass fra ymse sammenhenger (blant annet et Club 7 ølglass jeg snart må redde ut av kjøkkenskapet). Det eneste noenlunde samstemte er en stor samling Mumi-kopper.

Og så kommer det ømtålelige. I løpet av de 18 årene vi har bodd sammen, hadde vi en pause i et års tid. Og min sambo begynte da, av alle ting, å samle servise. Tallerkener, kaffeservise, bestikk, vinglass og ølglass. Og jeg liker det virkelig ikke. Han fikk fullt servise til 8 og avsindig mange glass. Samvittighetsfull som jeg er, klarer jeg ikke kjøpe nytt, men en vakker dag kommer jeg kanskje til å uheldigvis tippe vitrineskapet eller noe slikt....

Og så har jeg 10 svarte og 10 hvite tallerkener fra IKEA til store middager.

Sist redigert av Tangina : 09-11-09 kl 20:46. Årsak: Tok bort bilde
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat