Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?
Allergier er noe piss! 
Jeg har hatt mitt aller første allergifrie år noen sinne her i USA. Men jeg ser jo at det er veldig mange som er like allergiske her, som jeg var hjemme, og er forberedt på at jeg nok blir allergisk her også, når allergenene bare har tirret kroppen lenge nok. Men inntil det nyter jeg det allergifrie livet. .
Ellers forstår jeg det med livskvalitet og hund Skvetten, men du er kanskje ikke så allergisk mot hund som mot feks parfyme? Mine allergier er av en sånn art at jeg verken blir symptomfri av kortisonsprøyter eller overdoser medisin (skal ta vaksine når jeg returnerer til Norge). Jeg blir skikkelig syk, som å ha influensa. Men uten medisin er jeg døden nær. Samme med mannen. Han er fryktelig allerigsk mot katter, og medisin gjør bare at han overlever en liten stund der hvor det er katt, vi kunne aldri hatt katt (eller juletre på fulltid ). Uten medisin får han astmatisk anfall.
Men jeg har også fått beskjed av legen om at allergener trigger andre allergier, slik at jeg bare vil bli mer og mer allergisk. Feks har jeg i alle år fram til jeg var noen-og-tredeve vært veldig allergisk mot gress. Men plutselig en vår var jeg nøyaktig like allergisk mot bjørk i tillegg . Og tilsvarende ser jeg jo at selv om ingen av oss er allergisk mot hund per i dag, så er det en viss fare for at vi kommer til å utvikle allerigi mot hund når vi får det i hus. Men så tar vi sjansen, siden eldstemann har så fryktelig, intens lyst på hund.
Så jeg forstår det ikke-så-lure valget ditt .