Tråd: Kjønnsroller
Vis enkelt innlegg
Gammel 10-11-09, 20:17   #25
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønnsroller

Skilpadda du sier det jeg tenker, men bedre.

Jeg tror nok vi kan regne med at det er biologiske forskjeller. Det er jo noe forskjell på hjernens oppbygging, hvis man ser på store populasjoner. Men at disse forskjellene nødvendigvis skal føre til at kvinner passer hus og hjem mens mennene bestemmer tror jeg ikke noe på. At kvinner er samlere og tradisjonelt organiserer familien skulle vel logisk sett si at man da kan være gode på å organisere hele samfunn også?

Likestilling og likeverd er ikke det samme, men det er ikke likeverd når man ikke har samme mulighet til å velge. Likestilling betyr heller ikke at man må velge utradisjonelt, men at man har muligheten til å gjøre det uten å møte stengte dører og hevede øyenbryn overalt.