Vis enkelt innlegg
Gammel 12-11-09, 07:56   #238
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Som en litt vag trend synes jeg ofte jeg ser at svarene følger det første svaret som dukker opp. Dersom det første svaret er enig med HI, kommer det gjerne flere "enig"-svar på rappen; er det første svaret uenig/kritisk, er det lettere for at det kommer flere lignende.

Helt enig. Jeg synes det er litt synd på en måte, interessant på en annen måte og det skjer mange flere plasser enn på FP. Jeg tror jo ofte det skyldes at man ikke kan alt, så hvis første taler høres sånn passe plausibel ut (ok språk, litt greie referanser) så svelger man det helt. (Jeg kan alt om dette, jeg jobber i en bransje hvor det i 99% av tilfellene er slik at lederen ikke vet hva de ansatte gjør. Da får man høre mye rart, gitt. "Nei, dette er umulig på grunn av at ASL ikke er kompatibel med BFO. Dette er fikset i CFG3.11, men jeg er usikker fordi at den ble sluppet i forrige uke, og vi bør kanskje vente til vi ser andre sine erfaringer". Sant? Usant? Hvem f*** som vet. De gangene man vet at det er ren BS - bullshit - så er det vanvittig irriterende. Spesielt når beslutninger som påvirker en selv blir tatt på helt feil grunnlag. Jeg har ikke smilefjes som kan uttrykke min frustrasjon.)

Og jeg noterer meg også at hvis HI formulerer seg dårlig, har et dårlig språk, dårlig argumentasjon så får vedkommende lettere kritikk enn andre, selv om meningene, innholdet er tipp-topp. Akkurat disse tingene gjør meg klin-hakke-kokosnøtt sprø. Jeg blir dog mer sprø i RL enn på FP, da. Jeg får lyst til å bare SKRIKE ut at: "Hallo! Det er ikke noen direkte sammenheng mellom formuleringsevne og korrekthet. Det at jeg har på meg dress og vet hvilke ord som skal skrives med dobbelt konsonant, gjør ikke at jeg har rett når det gjelder hvor stor kapasitet stømskapene her!" (Men så er det det da ... At når det gjelder ting man ikke vet, så må man jo velge med utgangspunkt i noe. Jeg og mannen min valgte den snekkeren som vi greide å forstå, selv om vi fikk høre at han vi ikke skjønte noe av var veldig dyktig.)