Vis enkelt innlegg
Gammel 12-11-09, 22:09   #24
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?

Ja, det har jeg. I hele mitt liv har jeg hatt et veldig spesielt forhold til mine besteforeldre på pappa sin side. Som yngste barnebarn (med over 20 år opp til nestemann) i familien arvet jeg veldig mye etter dem når de døde. Jeg har "full" spisestue med plass til 12 og stoler til 6 med tilhørende 2 sjenker. Alt er håndlaget og ble kjøpt av dem når de var nygift på 1930-tallet. Dukene som ble sydd til bordet har jeg også fått. Jeg arvet også middagsserviset til 12 personer som de samlet på siden de ble gift. Det mangler kun 1 tallerken, ellers er det komplett.

Likevell er noe av det kjæreste jeg har matlære-boken min farmor fikk på folkeskolen og oppskriftsboken hun laget i samme tidsrom - altså rundt 1920. Inni i alt dette fant jeg også en liten kladdebok med håndskrevne oppskrifter fra min oldemor. Jeg klarer ikke tyde hva det står, men den er kjær å ha. Likeså blir jeg sentimental når jeg ser linjalen jeg har etter min farfar som han brukte på folkeskolen. Den er i tre med utskjæringer og er så fin. Disse små tingene står utstilt sammen med mye annet i ett glasskap vi har.

Ja, og så har vi 2 oljemalerier som min mann arvet etter sin mormor og som er kjært for ham. jeg liker å bygge hjem der man kan føle noe bare ved å se på tingene. Det skal være personlig og historie i "veggene".

Gammelt er det vel ikke, men veldig kjært er det.
Og så koselig det var å mimre mens jeg skrev dette..