En annerledes blondinevits
En blondine og en mannlig advokat blir sittende ved siden av hverandre på et fly over Atlanteren.
Advokaten spør om blondinen vil være med på et spill. Hun svarer nei, hun vil bare sove. Ti minutter senere spør han om hun ikke kan være med på spillet, og forklarer hva det går ut på: "Jeg stiller deg et spørsmål, og hvis du ikke kan svare på det, må du gi meg ti dollar; så stiller du meg et spørsmål, og hvis ikke jeg kan svare, må jeg gi deg ti dollar". Blondinen er fremdeles ikke interessert, og vil helst sove. Men mannen gir seg ikke. "OK, vi bedrer oddsen din, da - vi gjør det slik at hvis du svarer feil, gir du meg ti dollar, men hvis jeg ikke kan svare på ditt spørsmål, må jeg gi deg hundre!". Da går blondinen omsider med på det.
Advokaten får spørre først, og spør henne hva som er avstanden mellom Jorden og den nærmeste stjernen. Blondinen gidder ikke si noe en gang, men gir ham bare en tidollarseddel.
Så er det hennes tur. "Hva er det som går opp bakken med fire bein og ned igjen med tre?". Mannen klør seg i hodet og ber om betenkningstid. Han tenker seg om, grubler, noterer og tenker igjen, men må til slutt gi opp og gi henne hundre dollar. "OK, du vinner," sa han, "hva er det som går opp bakken med fire bein og ned igjen med tre?".
Uten et ord gir blondinen ham en ny tidollarseddel.
Sist redigert av Skilpadda : 15-09-06 kl 10:15.
|