Vis enkelt innlegg
Gammel 15-11-09, 22:05   #1
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Total ominnredning av akvarium

Nå skal jeg gjøre om hele 200 literen helt fra bunnen denne vinteren, innen jul er planen. Har en friuke i desember som skal brukes til det innimellom julestimet.
Plan som følger:
Beholde kun tre vanlige ancistrus + min kjempestore palidialis.
Ut med alt av bunnsubstrat og gamle planter.

*Ny bunn skal bli helt ren rådasand,
*Ny stor rot skal også inn, håper å finne en tøff en !
* Usikker på planter, men vil i allefall ha noe annet enn det jeg har nå, hadde jeg fått tak i lotus igjen ville jeg gjerne hatt det, men de er så dyre.
Fisk, her er jeg litt i tenkeboksen. Tror jeg heller mot en stor stim barber. Har lyst på livlig fisk, mange like slik at de stimer skikkelig. Heller mot den grønne varianten av tigerbarbe akkurat nå.

Noen som har gjort en slik stor tømming samt byttet bunnsubstrat ? Mest spent på hvordan jeg skal kunne fange og ikke minst oppbevare den digre plecoen i mens jeg bytter. Hva med pumpa ? Den er kjempestor og jeg vet jo at den bør gå mens jeg bytter.