Vis enkelt innlegg
Gammel 16-11-09, 09:00   #31
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nordmenn jobber gratis for én milliard per år

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Det mer overordnete spørsmålet er vel om vi ønsker en slik utvikling, der jobben er med oss nesten overalt, og terskelen for å sette i gang med arbeidsrelaterte oppgaver blir lavere - fordi man har teknologien for hånden hele tiden. Og blir også terskelen for arbeidsgiver lavere for når han/hun kan forvente respons og tilgjengelighet?


Slik jeg ser dette er det også to-delt. På grunn av teknologien tar vi med oss jobben nesten overalt, men vi tar også med oss privatlivet inn i jobben på en helt annen måte enn før. De aller fleste har sin private mobil eller jobbmobil som også brukes privat med seg på jobben. Terskelen for å både ringe private telefoner eller besvare private telefoner er nok mye lavere nå enn hva den var den gang alle måtte innom avdelingens telefon, eller man hadde egen fasttelefon på jobben. Vi sender sms og hvor mange av oss har brukt noen minutter her inne i løpet av dagen?

Jeg jobber også mye kveldstid. Jeg har alltid gjort det, og får ikke overtidsbetalt for det. Slik er det ofte i min type jobb.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat