Vis enkelt innlegg
Gammel 16-01-07, 13:48   #4
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å lukte sterkt på sykehus og andre institusjoner

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det ble nevnt i hvitløkstråden at enkelte ikke spiser sterkt krydret mat før de skal i jobb med mennesker som er vare for lukter.

Dette er noe jeg har sagt i mange år; røyking, parfymer, sterkt luktende vaskemidler og annet som lukter sterkt bør totalforbys i enkelte settinger på sykehus o.l.

Det er så utrolig grusomt å bli behandlet av et menneske som du, pga ekstra følsomhet for lukter (det være syk, gravid e.l.) føler for å spy av. Det kan vel ikke være for mye forlangt at man skal omgås av mennesker som lukter nøytralt?

Her kan jeg bare si meg enig med deg. Husker at barnepleier skulle hjelpe meg å legge barnet til brystet og det stinka røyk av både hender og hår. Grøss.

Har også vært på jobb hvor kvinner med ekstrem svangerskapskvalme ikke tålte noe slags lukter før alt kom opp igjen.

Mannen jobber i ambulansen og der er noen iherdige røykere (også i ambulanseklærne!) og så skal de "frakte" pasienter med både pusteproblemer og alt mulig i en liten bil sammen med den stinkende mannen og hans stinkende klær?! Skulle ikke vært lov!

Der hvor jeg har jobbet står det i det informasjonsheftet vi fikk at man skulle unngå sterke lukter som feks parfyme etc. Da ble jeg glad, for det er nettopp det jeg også mener.

Sist redigert av Huldra : 16-01-07 kl 13:49. Årsak: irriterende skrivefeil
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat