Sv: Villaliv - en slags interiør- og oppussingstråd
I løpet av uken som har gått siden overtakelse har vi allerede rukket å gjøre noen mindre endringer i 1. etg. Ikke noe bygningsmessig, men jeg har malt kjøkkenet og er igang med spann og pensel i vindfanget, har også begynt å male et gammelt eik spisebord med fire stoler til, som skal få plass på kjøkkenet når det er helt ferdig.
På kjøkkenet har mannen min har satt inn ny benkeplate, 40 mm svart eik i tøff kontrast til lys innredning. Vi har byttet ut komfyren med koketopp og integrert stekeovn, må bare få montert dette og oljet benkeplaten, så er kjøkkenet ferdig renovert foreløpig. Etterhvert skal vi skifte fronter også, per i dag er det en gammel malt eikeinnredning som har sett sine aller beste dager, men det er ikke en kostnad vi har mulighet til å prioritere i første rekke og på sitt vis setter det et sjarmerende preg og passer med sjelen til resten av huset.
Det tidligere nevnte eikebordet som jeg har pusset ned og nå maler med hvit Bengalac skal få ny bordplate, etter rester av benkeplaten - det ser ut til å bli veldig fint og passer jo ypperlig inn på kjøkkenet. Nå mangler jeg bare noen 7eren-stoler ...
Slik så kjøkkenet ut før (bilder fra prospekt):

Fargen på veggen var i virkeligheten slett ikke så lys som den ser ut til å være, og et par dager etter overtakelse minnet den meg mest om noe jeg vil definere som kamelbæsj ( ) og veggene er nå malt i en lys gråblå farge fra Jotun, Alladin. Ny benkeplate er som sagt på plass og vi skal kle veggen mellom benk og overskap, samt sokkelen, mer stålplate (slik det sees over komfyren). Alle hvitevarer er i stål utførelse. Ja, for ikke å snakke om at alle lister skal skiftes ut, og helt sikkert laminaten etterhvert.
Sist redigert av Bomull : 26-11-09 kl 14:11.
|