Sv: Forbaska mannfolk uten refleks!
Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.
Jeg er klar over at det hadde blitt min feil, det er jo derfor jeg ble så redd også.
Men om jeg på den strekningen skal avpasse etter forholdene, så må jeg nesten kjøre 30-40 km i timen da, i 70 og 80 sone? Tror kanskje det ville skapt en god del farlige situasjoner pga irritasjon fra andre bilførere.
Jeg kjørte jo ikke ut på veiskulderen, men uansett om jeg hadde bremset ned, til feks 50 pga møtende trafikk, og lagt meg litt ut, ville jeg jo ikke ha sjans til å SE han i mørket når jeg blir møtt av biler? Da blir man jo blendet uansett. Og på den veien er det ikke mye veiskulder å snakke om heller, så han gikk liksom på "hvitstripa" til veien. Og man kan jo fint drepe en person i 50 km også, det skjedde nettopp her i Stjørdal. 
En elg er liksom en annen sak føler jeg. Ja, det kan skade oss i bilen, men det er tross alt en elg jeg kjører på da, ikke et menneske. Elgfaren er stor her jeg bor, så den lever vi med hele tiden.
Hvis forsvarlig fart er 40 km/t så er det jo det du må kjøre i. Mest sannsynlig kan du kjøre fortere for det meste, men når du møter noen må farta ned. Dette lærte vi da på trafikkskolen?
Senke farta når sikten er dårlig. Enten det skyldes møtende trafikk, mørke, snøvær eller tåke. Senke farten før uoversiktlige svinger eller bakketopper. Er ikke det en selvfølge, da?
|