Vis enkelt innlegg
Gammel 27-11-09, 15:44   #63
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbaska mannfolk uten refleks!

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Nei? Hva er så merkelig med det? Det er innebygd refleks i meg i alle fall. (Ikke på motorveien eller svært brede, gode og godt opplyste veier, men over alt ellers).

Poenget er jo at når motgående trafikk påvirker deg, enten fordi veien er litt smal og du må legge deg ut, eller du blir blendet og mister sikt, så må din atferd justeres. Jeg mener det er direkte uforsvarlig å kjøre like fort når man møter biler og må legge seg ut og mangler sikt, som når man kjører alene ved høylys dag.

Jeg måtte heldigvis ikke legge meg ut, og forhåpentligvis SÅ jo mannen meg, i og med han kom gående mot meg. Om det er sånn at det er veldig smalt og trangt kan jeg nok redusere farten, men ikke hver gang jeg møter en bil på en vei der det er 70-80 km i timen. Om jeg slakker av litt vil jo ikke utgjøre det helt store uansett, og om jeg hadde bremset ned til 40-50 hver gang jeg møtte en møtende bil, så tror jeg det ville vært rimelig trafikkfarlig det også.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat