Vis enkelt innlegg
Gammel 17-01-07, 13:58   #64
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.209
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dukker og homofili

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Ja, hva tror du selv, Skilpadda?

...Selvfølgelig skal ikke testen bevise at man synes det er ok med homofile! Testen skal bevise at man har forstått at at det homofile i det landet man flytter til, og at det er en forholdsvis åpen holdning til homofili i landet man flytter til.

Man kan da vel ikke bare endre holdningene sånn hokus, pokus filiokus. Det gjelder da virkelig både nordmenn og innvandrere vel? Men informasjon om kulturforskjeller er ok.

Ja, det var det jeg trodde, men jeg måtte bare sjekke hva du mente. I så fall ville jo neppe en slik test hjulpet stort i den aktuelle saken - denne faren var åpenbart klar over at mange gutter i Norge leker med dukkevogn, men han var motstander av det (eller i alle fall av at hans sønn skulle få gjøre det). Og det ville han sikkert vært selv om han på forhånd hadde bestått en slik test som du skisserer. (Som flere har påpekt, er det jo også en hel del norske foreldre som misliker sterkt at sønnene deres skal få leke med dukker. For eksempel moren til denne gutten.)

Informasjon om kulturforskjeller synes jeg også naturligvis er helt OK. Jeg er på ingen måte mot at man informerer innvandrere om norsk kultur og norsk virkelighet før de kommer hit, eller etter at de har kommet hit, men jeg ser ikke helt den store relevansen i det aktuelle tilfellet.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat