Vis enkelt innlegg
Gammel 29-11-09, 00:24   #16
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?

Jeg tror det må bli Donna Tartt: The Secret History. Det er lenge siden jeg leste den, men jeg har sjelden opplevd en så komplett leseglede med andre bøker siden. Det er det som får stå som målestokk her, tror jeg, selv om boken - eller sjangeren - neppe er "høyverdig" nok til å kunne gå av med seieren i en slik kåring.

(Andre gode kandidater er: Siri Hustvedt: Det jeg elsket, Lars Saabye Christensen: Halvbroren, Erik Fosnes Hansen: En salme ved reisens slutt, Dennis Lehane: Shutter Island, Carl Frode Tiller: Skråninga, Kerstin Ekman: Hendelser ved vann, John Irving: A Prayer for Owen Meany, Yann Martel: Life of Pi, David Sedaris: Me Talk Pretty One Day, Stephen Fry: Making History, Carlos Ruiz Zafón: Vindens skygge, Frank McCourt: Engelen på det sjuende trinn, m.fl.)