Vis enkelt innlegg
Gammel 17-01-07, 15:33   #49
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har egenproduserte malerier/ kunstverk

Opprinnelig lagt inn av @nne, her.

Konsistensforskjell? Likner akvarell f.eks. mer paa vannmaling enn akryl? Hva maler man paa? Likt underlag for de to malingstypene?

Akvarell gir et lysere inntrykk (litt sart, på en måte) og det bør brukes akvarellpapir. (som er tykt og tar opp malingen på en annen måte).
Akryl kan du male på hva som helst egentlig, jeg bruker lerret jeg får kjøpt i hobby-butikker, stoff jeg binder fast på egen-spikrede rammer og også sponplater jeg finner i verkstedet til gubbefanten.

Jeg liker best akryl fordi det gir et røffere uttrykk, med akvarell må man jobbe mye mer for å få en slik effekt.
Akvarell er f.eks fantastisk til landskapsmaling.