Sv: Forskjellsbehandling med julekalender
Ja alle tre barna har hver sin pakke kalender, og jentene får akkurat de samme gavene de dagene de er sammen i desember og gutten får jo noe annet siden han ikke vil ha jenteting. Men min kjære er veldig redd for forskjellsbehandling men ser vel ikke helt at det er det han driver med selv. Jeg forklarte han det i går slik jeg har sagt det til dere men han sa bare nei i mitt hus skal det ikke foskjellsbehandles uansett. Og jeg prøvde å si ja men når de er hos sin mor gjør jo de ting og får ting og er med på ting som min datter ikke får tatt del i er ikke det urettferdig at vi skal sitte på vent til dine komme tilbake? Hva som skjer når de er hos mor bryr han seg ikke om men det skal uansett ikke forskjellsbehandles i hans hus. Det er det svaret jeg får uansett hva jeg prøver å argumentere med. Sa faktisk til han i sted at jeg har tente mye på dette i hele natt og dag og syns det er vanskelig for det er sår for min datter som blir "starffet" for at hun ikke har en far som bryr seg og er så heldig og få bo hos oss hver eneste dag. Han sa bare ja vel! Men sendte meg siden en melding hvor det stod at han syntes hun skulle få pakkekalender alikevell de dagene de ikke er her, han hadde ombestemt seg, men sa ikke noe om hvorfor. Jeg syns når det er slike saker så skal de snakkes om og diskuteres så begge får sagt sin mening om saken så man kommer til en enighet og ikke bare en sakl føye den andre. Så vi får se hva det blir til når han kommer hjem. Jeg har alt fortalt min datter at vi skal ut å kjøpe badetøy i dag for hun må svømme en dag i uken pga en skade i hoften så da blir de fort slitt og hun ble veldig glad. Også ville hun han en kiwi da sånn man spiser og ikke butikken
|