Sv: Julekort med bilder av egne barn
Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.
Før jeg fikk barn fniste jeg godt hver år av foreldre som sendte julekort med bilde av "poden" (og ja, ofte poserende i julelue ) Lovet meg selv at jeg aldri skulle gjøre noe så "harry" selv, å tro at andre synes det er interessant å få bilde av ungen min til jul, men har jo selvfølgelig gjort det. Men, det sendes kun til nær familie, ikke til "venner" generelt. Jeg har forøvrig mange utenlandske kollegaer som ler godt av denne norske tradisjonen som de kaller det.
Jeg blir litt av dette jeg, må jeg innrømme.
Du "fniste godt" av julekortene folk tok seg tid til å sende deg og de utenlandske kollegaene "ler godt" av denne tradisjonen? Det framstår som forholdsvis usympatiske reaksjoner.
Jeg har engelske venner som synes det er utrolig hyggelig å få bilder av barna våre hver jul, og har begynt å sende med bilder tilbake av sine barn, noe både vi og våre barn setter stor pris på, fordi vi sees relativt sjelden.
Jeg synes alle som kan klare å reagere negativt på et bilde av venners/families barn er rare.