Vis enkelt innlegg
Gammel 04-12-09, 11:57   #17
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukkerfri marsipan

Jeg lager marsipan - dvs, jeg lager cashipan (cashewnøtter) siden jeg ikke tåler mandler - som jeg søter utelukkende med hjemmelaget eplemos.

Marsipan / cashipan

200 g skrelte mandler (heter det det? Oppskriften min er på dansk, smuttede)
2 spk eplemos

Blend mandler eller nøtter til et fint "mel" i kjøkkenmaskin e.l., blend inn eplemosen, ferdig!

Eplemosen lager jeg selv ved å koke biter av skrelte epler lenge og vel sammen med litt usøtet eplemos/juice og evt. blende den også så den blir helt glatt. Det går også an å bruke sukkerfri eplemos, men der er det søtningsstoffer i.

Dette er i hvert fall rørende enkelt, og kjempegodt. Til jul i fjor spiste hele familien (mest voksne riktignok) denne med stor glede! En kan også bruke den sammen med dadler, tørkede aprikoser og evt trekke dem med sukkerfri sjokolade (Cavallier har 80% mørk sjokolade uten sukker og med "ikke-så-slemme"-søtningsstoffer)

Mjau, jeg sitter på en del sukkerfrie / sukkerreduserte juleoppskrifter hvis du vil ha, bare si fra.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat