Vis enkelt innlegg
Gammel 06-12-09, 11:02   #40
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hasjsalg - hvordan ville du reagert?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Man er ikke nødvendigvis en del av et stort og skummelt narkotikakartell fordi man selger hasj. Bare for å gjøre det klart. Det er ikke uvanlig med de som produserer nok til eget og venners bruk, kun selger venner i mellom, og ikke driver med andre stoffer.

aC det er vel ikke det mest vanlige at man driver med egenproduksjon til venner og seg selv? Det blir ikke den største trafikken ut og inn av hjemmet av slikt. Spesielt ikke om produksjonen og salget foregår i en leilighet. Et lite minidrivhus i kjøkkenkroken gir ikke mange grammene for salg.

Jeg synes salg er mer alvorlig en kun eget bruk. Spesielt om barn er involvert. Det gjør ganske mye med et barn å vokse opp i et hjem der det selges og brukes stoff. Rollemodellene er ikke gode, omsorgen blir som oftes ikke noe å skryte av og tilgangen på stoff er særdeles nær (de ungene jeg møter i jobben min, som har vokst opp under tilsvarende forhold, har prøvd hasj for første gang en gang mellom 8- og 10-års alderen).

Uansett hvor mye stoff og hva slags stoff det selges synes jeg at det vitner om mangelfulle vurderingsevner når man velger og bruke hjemmet sitt til salg av illegale stoffer når det bor barn sammen med en der.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat