Sv: Hasjsalg - hvordan ville du reagert?
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Enig med Skvetten. Har lest meg forbløffet nedover i tråden og ser at de fleste mente hasjsalg - og bruk - er OK, så lenge det ikke er barn involvert? Det er kriminelt å selge hasj, er man vitne til en kriminell handling, kontakter man vel politiet? Det virker på meg som om mange nordmenn har en litt naiv holdning til dette stoffet. Det er liksom litt kult med hasj, man kjenner jo ofte mange kule folk som bruker det, mange har sikkert prøvd det selv også, og det er jo mye farligere å helle i seg 96% sprit hver eneste helg enn å røyke litt av og til. Jeg kan forsåvidt være enig i det siste, men at man selv tenker at hasj ikke er det verste man kan komme bort i, bortforklarer jo ikke det faktum at både de som røyker og selger hasj er kriminelle?
Jeg kjenner faktisk flere småbarnsforeldre som har hatt med seg et par flasker vin for mye fra utlandet. Eller som har lastet ned musikk og film fra nettet. For ikke å si som har kjørt for fort. Synes du det er rart at Folk Flest har en innebygget trang til å nyansere kriminelle handlinger ihht egne standarder? At de er ulike fra dine, er en annen sak.
Sist redigert av Hasselnøtt : 06-12-09 kl 18:09.
|