Vis enkelt innlegg
Gammel 18-01-07, 12:51   #69
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dukker og homofili

I utgangspunktet syns jeg (selvsagt) at mannen er helt på jordet. Men samtidig så skal man ikke glemme at religion er veldig viktig for mange mennesker. Jeg vil på sett og vis likestille dette med muslimers krav om at jenter skal slippe å ha svømming på skolen eller at de skal dekke til håret. For oss virker det helt bak mål, men for dem er det viktig.

Jeg mener at barnehagen SKAL legge til rette for at alle barna skal ivaretas, OGSÅ med tanke på familienes religion, kultur og bakgrunn. I rammeplanen for barnehagen står det under temaet "Etikk, religion og fiosofi":

Sitat:

Dette er med på å forme måter å oppfatte verden og mennesker på, og preger verdier og holdninger. Religion og livssyn legger grunnlaget for etiske normer. Den etiske veiledning barnehagen gir barn, må ta hensyn til barnets forutsetninger og det enkelte hjems kulturelle og religiøse eller verdimessige tilknytning.

Ut i fra dette mener jeg at barnehagen i et slikt tilfelle skal prøve å imøtekomme farens ønske. Dvs de skal ikke forby gutter å leke med dukker, men i større grad oppmuntre guttens lek med andre ting. Selv om de fleste av oss syns et slikt "krav" er helt bak mål, så mener jeg at barnehagen må respektere foreldrenes religion. I bunn og grunn må de respektere dette på samme måte som de må respektere at noen ikke spiser svinekjøtt av religiøse grunner.

De kan selvsagt ikke styre leken til barna i detalj, og de vil aldri kunne garantere at gutten ikke vil få tak i en dukke, og de skal heller ikke lage noen stor dramatikk om han gjør det. Men de BØR definitivt prøve å lede gutten til å leke med andre ting, siden dette er religiøst forankret hos foreldrene.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat