Sv: Kan noen gi Torbjørn Jagland et engelsk-kurs straks!
Opprinnelig lagt inn av mrc, her.
De 9 årene er vel kanskje nok til at man har en forskjell i grunnskole på 7 og 9 år? Kanskje også nok til at det var endringer ellers også for hvordan og hvor mye det var av engelskundervisning i skolen. Stoltenberg er nok også vokst opp i en familie der jeg vil tro at engelsk stod viktigere i henhold farens "funksjon". FAmilien til Thorvald Stoltenberg var vel kanskje med han når han hadde en del "oppdrag" i utlandet? Bodde vel i utlandet i perioder?
Ellers blir det jo et spm om hvor "naturlig talent" man er og praksis.
Det siste her er jo gode argumenter for hvorfor Stoltenberg er bedre enn Jagland, jeg reagerte bare på at de 9 årene skulle ha så mye å si. Petter Solberg er jo sikkert 9 år yngre enn Stoltenberg. :fjaser:
Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.
Der tar du nok feil. Vi hadde mange medlemmer av den engelske teatergruppa vår som kom fra Østlandet og snakket vakkert engelsk.
Joda, mange østlendinger snakker bra engelsk, men jeg synes tendensen er at østlendinger har vanskeligere for å legge bort det norske tonefallet sitt når de snakker engelsk enn det f.eks vestlendinger har. Et grelt eksempel på det motsatte kom jeg på nå: Da Ingvild Bryn og Morten Harket var programledere for Grand Prix. 
|