Jeg er som deg og blir rimelig av sånne ting. Det er fordi jeg selv er ganske sparsommelig, og jeg tror ikke jeg kommer til å bruke 3500 kr på en genser uansett hvor rik jeg måtte bli. Jeg kan finne på å "impulskjøpe" ting som er på 75% salg og føle at jeg har gjort et godt kjøp når ting en gang kostet 3000 kr. Men kun etter å ha sjekket nøye at Kjøpet sitter som et skudd. Har aldri kjøpt et eneste plagg på nettet feks. Så svaret er nei, jeg er ingen impulskjøper. Var det ikke da jeg var fattig student eller nå som økonomien er god. Det er kanskje derfor økonomien er god, fordi verken jeg eller mannen er veldige på å forbruke* . Her jeg bor er det designerbutikker opp og ned i mente. Og outlets hvor man kan gjøre designerkupp. Kjole før 1500 dollares nå kun 450 små dollare. Fine kjoler også . Jeg har prøvd dem på og tenkt at det hadde jo vært kjekt. Så har jeg hengt dem på plass igjen mens jeg knegger for meg selv at det finnes ganske mye annet kjekt å bruke de pengene på (man kan feks skrive ut en sjekk til tilfeldige mannfolk på gata ). Vi er alle forskjellige, og jeg tenker vel som så at de som kjøper ting har råd til det, hvis ikke hadde de ikke gjort det. * Feil, vi forbruker an mas vi også, all den tid vi synes livet er for kort til å drikke dårlig (billig vin), liker å gå ut og spise og på konserter, og prioriterer reiser og opplevelser.