Sv: Fortell meg om linser
Jeg valgte månedslinser.. jeg vet mange har de i hele måneden, men jeg tar de ut hver kveld fordi jeg opplever å bli veldig tørr og irritert på øynene etter en dag med dem på.
Dette gjør at jeg EGENTLIG kan ha de på i 2 mnd i stedetfor en, men jeg merker godt på dem når de bør byttes.
Jeg bruker ett mindre vanlig merke, fordi øynene mine er litt ømfintelige og jeg måtte prøve en del forskjellige før jeg fant de jeg likte.
I tillegg har jeg måttet bytte linse-væske en del ganger, men nå har jeg funnet min match.
Har 90 i akse på begge øyne, og hovedproblemet all over er skjeve hornhinner..
Jeg har briller, som jeg bare bruker hjemme, når jeg er sliten i hodet eller skal kjøre langt med bil.. grunnen til det er at jeg opplever at trekk gjør linsene tørre og ubehagelige og det er vanskelig å fukte dem nok med den tårevæsken jeg produserer selv.
Bør egentlig kjøpe meg øyedråper å bruke det i stedet 
Jeg bruker 1100 kr i halvåret på linser... får i posten fra lensway.no når det nærmer seg tomt lager.
Veldig veldig greit!
Snakk med optikeren din, og prøv.. det koster knapt noe (gjorde iallefall ikke det for meg, betalte ingenting mens jeg drev med prøvingen mener jeg bestemt å huske)