Vis enkelt innlegg
Gammel 14-12-09, 14:59   #8
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Sv: Treng matråd til baby 8+ mnd

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Legger han på seg som han skal?
Dersom han spiser kjøpeglass, hvorfor kan han ikke få mer av det?
(Mine hjemmelagde babymat prosjekt falt ikke alltid i smak)

Han er ikke så stor enda, og får sikker mye god næring i melka foreløpig. Jeg tror du bør gi han en del av det han tydeligvis liker, og gjerne blande fruktmos i grøt - og gradvis minke mengden frukt og øke mengden grøt.

La han få god tid dersom han ønsker å spise selv, og tilby heller mat litt oftere. Det går også an å bytte ut kveldsmåltidet med noe du vet han spiser mer av og som kanskje metter mer. Skjønner at jeg er heldig som har hatt grøtelskende småbarn, selv om de forøvrig har vært småspiste.

Han legger vell på seg normalt, men han er nesten 11 kg nå, og jeg merker at han er oftere sulten, for han henger i puppene mine konstant og blir ikke fonøyd.
Helsesøster mente også at det var på tide at han spiste, siden han er så aktiv.
Han kryper, og står og åler seg rundt hele tiden.

Glemte og skrive over at han reagerer på noen av kjøpglassene, og spesielt glass frukten. Han får røde kinn, og utslett på lår, mage og armer, så da vill jeg vertfall være forsiktig. og ikke gi han for mye av det.

Så derfor trenger jeg oppskrift på mat.

Jeg merker de gangene han har spist middag, og kvels at han er roligere,og kan sove lengre mellom puppene på natta.
Så jeg hadde vell ikke stresset om det ikke var at han trenger noe mere og bli mett på.
Trir egentlig han er lei min hjemmelagete eple/pæremos i "havregrøt", så trenger noe nytt.
At han bare spiser litt om gangen gjør ikke noe, men det kan gå dager mellom at han vil ha noe som helst, og da blir han velt vill på natta.

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat