Sv: Tilpasning av undervisning i skolen - særlig for de skoleflinke
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Grunnen til at jeg lurer er fordi snuppa har blitt testet, og PPT anbefaler oss fremskutt skolestart. Jeg ser at det er både fordeler og ulemper med det. Hvis skoler generelt er gode på tilpasning, kan snuppa få vente på normal skolestart, men for at hun skal trives trenger hun nok en del tilpasning. Som jeg altså slett ikke er sikker på at hun får. Men det er jo mulig at jeg bare er negativ og forutinntatt.
Jeg har ikke andre skolebarn, så jeg baserer meg bare på egen erfaring fra 20 år tilbake og at jeg ikke klarer å se at lærere skal klare å tilpasse undervisning til så mange barn på så veldig forskjellige nivåer.
Uansett så blir de vel ikke flinkere til å tilpasse undervisningen hvis dere venter et år. Jeg tenker at du har en 'case' som du kan gå til skolen med. Min jente er 'bare flink' og ikke minst veldig høflig, gjør aldri noe galt, krangler ikke med noen - altså blir hun ikke lagt merke til, og hvis jeg skal krangle på dette blir jeg en som tror hun er noe føler jeg. Hvis dere får anbefalt framskutt skolestart på bakgrunn av utredninger så bør dere initiere et møte med skolen for å høre i hvilken grad de kan tilpasse et opplegg som passer til henne.