Sv: Netttroll
Opprinnelig lagt inn av tink, her.
Så lærer jeg at Troll er mest de som lager masse bråk og irriterer. :noterer: De ser jeg rimelig fort, tror jeg.
Det å irritere betyr ikke nødvendigvis at man er et troll, altså. Men det å f.eks. poste provoserende ting bare for å lage bråk, det kan kalles å trolle ("dorge"). Men hvis man faktisk mener tingene, er det derimot bare snakk om å diskutere og hevde meningene sine.
Opprinnelig lagt inn av tink, her.
De jeg egentlig tenker på er de som forteller tårevått og langt om tragiske og dramatiske hendelser i eget liv eller nær familie. De aller fleste tilfellene antar jeg er reelle. Og jeg tror ikke direkte outing av disse er særlig heldig, ettersom muligheten til å ta feil er såpass stor.
Nettopp. Det er jo heller ikke noe forbud mot å lyve på nettet. ( ) Grunnen til at det i det hele tatt er noe å reagere på sånt, er at slike historier noen ganger fører til mye usikkerhet og skepsis, at folk blir såret og sinte, og i det hele tatt at det er uheldig for miljøet på forumet. Men skulle man beskylde alle som skrev noe trist for å lyve, ville det være adskillig dårligere for miljøet. Og selv om man har rett i beskyldningen, vil en direkte beskyldning i åpent forum vanligvis lage veldig mye oppstyr og krangel, for mange vil sikkert tro på og vedkommende fremdeles.