Tråd: Nettroll
Vis enkelt innlegg
Gammel 16-12-09, 13:44   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netttroll

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Så lærer jeg at Troll er mest de som lager masse bråk og irriterer. :noterer: De ser jeg rimelig fort, tror jeg.

Det å irritere betyr ikke nødvendigvis at man er et troll, altså. Men det å f.eks. poste provoserende ting bare for å lage bråk, det kan kalles å trolle ("dorge"). Men hvis man faktisk mener tingene, er det derimot bare snakk om å diskutere og hevde meningene sine.

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

De jeg egentlig tenker på er de som forteller tårevått og langt om tragiske og dramatiske hendelser i eget liv eller nær familie. De aller fleste tilfellene antar jeg er reelle. Og jeg tror ikke direkte outing av disse er særlig heldig, ettersom muligheten til å ta feil er såpass stor.

Nettopp. Det er jo heller ikke noe forbud mot å lyve på nettet. () Grunnen til at det i det hele tatt er noe å reagere på sånt, er at slike historier noen ganger fører til mye usikkerhet og skepsis, at folk blir såret og sinte, og i det hele tatt at det er uheldig for miljøet på forumet. Men skulle man beskylde alle som skrev noe trist for å lyve, ville det være adskillig dårligere for miljøet. Og selv om man har rett i beskyldningen, vil en direkte beskyldning i åpent forum vanligvis lage veldig mye oppstyr og krangel, for mange vil sikkert tro på og vedkommende fremdeles.