Vis enkelt innlegg
Gammel 17-12-09, 09:59   #7
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg litt om lyspærer?

Sitat:

Derfor blir det INGEN miljømessig gevinst i Norge i de fleste tilfellene ved at vi kutter ut glødelampen. Det blir et miljømessig tap, fordi "sparepærene" er langt større forurensingskilder enn glødelampen. Så det som totalt sett er en miljømessig vinning i de fleste EU-land blir et miljømessig tap i Norge! Kun når lyset er i et uoppvarmet rom, f eks ei bod, eller utendørs, får vi "EU-virkningen".

Mener du at dette også gjelder for LED-pærer? De har jo veldig mye lengre levetid, i alle fall. Må legge til at jeg egentlig ikke har peilig, jeg er bare nysgjerrig, og håper at verden går fremover.

Og det med oppvarming er jeg ikke enig i. Vi trenger faktisk lys i stua vår også om sommeren, og da kunne vi godt vært varmen foruten.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat