Vis enkelt innlegg
Gammel 22-12-09, 14:20   #4
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tradisjoner i jula

Lillejuleaften pynter vi juletreet mens NRK surrer i bakgrunnen. De siste årene har vi pyntet treet den 22. fordi vi har vært hos min ex og eldstesønn og pyntet til jul og prøvesmakt julens kirsebærlikør lillejuleaften. I år skal eldstesønnen og samboeren stå for pyntingen selv.
Juleaften henter vi fløtepuddingen som er bestilt og som vi skal spise 1.dag(om vi orker), og kjøper et par ferske brød. Klokken 11. kjører vi til min venninne på julegrøt, der er vi alt fra 15-25 mennesker som spiser grøt mens Askepott går på TVen.
Så er det hjem for å se Disney og dekke bord og gjøre klar maten. Kanskje en tur i kirken om vi synes vi har tid.
Klokken halv fem kommer ex, eldstesønn og samboer, og kanskje fars eldste bror, og klokken fem setter vi oss til bords. Så er det mat og rydding før vi setter oss i sofaen for pakker, kaffe, kaker og dessert.

1. dag er det brunsj hos min ex, men vi pleier å kjøre hjem når juleselskapet går over i fest, dvs når akevitt og cognac går rundt for tredje gang.
Orker vi da, lager vi fløtepudding og rekesaus til middag og synker ned i sofaen, mens vi ser på hverandre og er glade for å være hjemme.

Resten av julen er åpen for det som måtte komme, og det er ofte god mat sammen med familie og venner, men ...

3. dag er det guttas aften og far drar avsted på fest.

5.dag har vi invitert "hekleklubben" med familier(fem, seks fotballmammaer fra Ws årgang) til mat og kos.

Nyttårsaften lager vi god mat med venner enten her hjemme eller borte og har selskap på ungenes premisser.

Og vips var jula over ...