Vis enkelt innlegg
Gammel 26-12-09, 16:48   #4
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg ser liksom ikke problemet med å kalle folk ved riktig tittel / den tittelen de foretrekker, jeg. Jeg innrømmer glatt at jeg kan bli litt irritert om folk kaller meg «stipendiat» eller til og med «student» (jeg har en forskerstilling som forutsetter doktorgrad).

Er det noen som har hevdet det er et problem? Det er en problematikk, ikke et problem. I mitt hode er problematikk noe som er nøytralt, og slik som du fremstiller problem heller det mot noe negativt. Jeg kaller folk det dem vil; om det er fru, frøken, professor eller småviltjeger. Jeg synes folk som er opphengt i tittelen ofte tar seg selv litt for høytidelig. Jeg har ikke peiling på hvordan titler henger sammen i forskjellige bedrifter, der må jeg selv bli forklart hvilket ansvarsområde/ oppgaver vedkommende har før det blir av nytteverdi for meg.