Vis enkelt innlegg
Gammel 26-12-09, 18:47   #1
Lilleville
Superduperaktiv

Lilleville sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Spenningsfall på strømnettet; kreve erstatning?

Nå er jeg rimelig forbanna her. Lille julaften opplevde vi plutselig at alle lampene i huset ble 'dimmet'. Vi var redd det var noe her i huset før vi så at det samme hadde skjedd alle naboene. Vi tok kontakt med strømleverandøren, og etter en times tid kom en repratør. Han kunne fortelle at dette skyldtes en overbelastning og at kapasiteten på strømnettet i området ikke var oppgradert på åresvis.

Lille julaften var dette ikke noe stort problem da vi hadde noe strøm, og vi fikk TV'en til å virke. I dag derimot.... Min kjære har styret masse for å lage ribbe etter Hellstrøms oppskrift (etter pinnekjøtt på julaften). Ribba har omtrent en halvtime igjen når det samme skjer igjen, og komfyren slutter å virke
Resultatet er ødelagt ribbe. Heldigvis har gjestene våre meldt avbud, så det er bare vi og ungene som blir sultne. Men så irriterende! Her har vi gått og kjent på go' lukta i flere timer, og nå er maten ødelagt. Etter en time har det ennå ikke kommet noen repratør og vi har bestilt pizza fra Peppes.

Nå har jeg planlagt å sende erstatningskrav til strømleverandør for kostnadene for middagen og pizza-regningen. Sambo mener at vi nok ikke kommer til å få dette igjen. Jeg mener dette helt klart er deres ansvar når de er klar over problemet og velger å ikke utbedre det.

Samtidig er det varslet 22 minus til nyttårsaften. Og jeg har ikke spesielt lyst til å ha folk i hus og risikere en halvstekt kalkun...
Føler jeg bor i Østblokken på 1970-tallet her når vi ikke kan regne med at komfyren virker...

Måtte bare få ut noe steam! Men hva mener dere? Kan vi kreve erstatning?
Og er det noen som vet om elektronisk utstyr kan ta skade av spenningsfall i strømforsyningen?

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat