Vis enkelt innlegg
Gammel 27-12-09, 12:37   #135
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Ja. Men jeg blir ikke fornærmet om noen som er utenfra kaller meg en annen tittel. Det er arbeidsoppgavene som er det sentrale. Derfor liker jeg mer å si kortfattet hva jeg gjør. Ped. Leder som tittel har alltid sagt meg svært lite. Det viktige for meg i en barnehage er helheten. Jeg henvender meg like gjerne til assistenten som til andre. for meg er de alle like viktige og har ytterst stor respekt hos meg. Lønna bør gjenspeile ansvarsområde.

Hvordan kan foreldrene i barnehagen vite hva vi har i lønn, og slik kalkulere seg frem til hvilket ansvarsområde den enkelte har? Lønnen alene avspeiler heller ikke ansvarsområde. Jeg har en fagarbeider med tilleggsansvar på min avdeling, dette avspeiler seg for henne i form av den lønnen hun får. Som faktisk er like høy som min som ped.leder. Også fordi jeg er relativt nyutdannet, og hun har jobbet hele sitt voksne liv i barnehagen. Og hun er nå nærmere 60 år.
En annen sak er at hvis jeg skulle bli langtidssykemeldt, vil hun få jobben/ansvaret som pedagogisk leder på avdelingen. Hun vil få tillegg for det, samt samme arbeidstid som jeg har i dag. Slik kan hun arbeide som pedleder, på dispensasjon, uten førskolelærerutdanning. For en kortere periode.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat