Vis enkelt innlegg
Gammel 20-01-07, 18:05   #11
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Første matkurs hos Mim!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Da er første kursdag godt i gang, og vi kan rapportere om upåklagelig engasjement, godt humør og veldig god mat. Tinetoff er stueansvarlig (hva nå det måtte bety), og jeg har prøvd å ta mitt ansvar som vinsjef så alvorlig som mulig.

Kursdeltagerne er Divine, Honeybunny, Carrie, Sannemor og Koma, og så langt har de laget (og vi fått servert) middagspai med bacon, ost og grønnsaker, og indisk gulrotsuppe med linser og koriander. På komfyren står en vichysoisse på vent, på benken står det nybakte brød og i ovnen står en blåbærkake. Eplekaken er under utarbeidelse, og det samme gjelder spaghettigryten. Vi har masse rødvin og kaffe, ute laver snøen ned, og det dufter deilig i hele leiligheten.

Bilder og oppskrifter, og sikkert også videre stemningsrapporter, vil komme etter hvert.

Kos dere! Jeg kjenner jeg er ørlite grann misunnelig, men det blir vel ei råd for meg med, en gang. Neste kursåpning for langveisfarende, kanskje.

Ellers kan dere VELDIG gjerne legge ut oppskriften på den indiske gulrotsuppen ... :sikle: