Vis enkelt innlegg
Gammel 29-12-09, 22:25   #6
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg syns det er litt seint. Dette er temaer jeg diskuterer med åtteåringen min.

Jeg underviser samfunnsfag - og dermed også personlig økonomi - på videregående, og jeg er fullstendig enig med deg. Det er for seint å introdusere temaet for alvor først når ungene er 16 - da er de allerede drevne forbrukere. Dessuten er det ikke nok tid til å gå igjennom temaet grundig nok. Etter K-06 kuttet man ut økonomi som obligatorisk fag og lurte inn et par små læreplanmål i samfunnsfag i stedet. Det blir for lite, og det er ikke alle samfunnsfaglærere som kan nok om temaet heller.

Jeg har for øvrig bare sett en fire-fem episoder, og det er bare én av familiene jeg har sett jeg syntes litt synd på. Stort sett rister jeg bare på hodet over alt folk synes de må bruke penger på til tross for at de ikke har noen.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat