Vis enkelt innlegg
Gammel 29-12-09, 23:48   #83
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg definerer det som å miste hus og hjem uten at noen hjelper deg med å finne et sted å bo. Som å miste inntekt uten at noen sørger for at du og familien får noe å spise. Å gå glipp av ferie og bil, annser ikke jeg som å gå på ræv, men vi har sikkert forskjellig definisjon av dette, ja. Vi har jo gjeldsordning i Norge, forresten, så det er faktisk mulig å rote det skikkelig til økonomisk og få slettet deler av gjelden sin. En generøs ordning, synes jeg.

Ja, gjeldsordningen er generøs. Den er like generøs som den er bra for de familiene det gjelder, det gjelder jo ikke først og fremst folk med forbrukslån, men like mye mennesker som har satset på et firma som ikke gikk. Men det er vel ikke alle som har mulighet til å få en slik gjeldsordning, det kommer vel litt an på hva du faktisk i teorien kan ha muligheten til å betjene.

Jeg vil dog påstå at å havne i en situasjon med unger hvor man hver dag må snu på krona, ute av stand til å gi dem noe av det kameratene har og uten utsikter til at dette bedrer seg hverken på kort eller lang sikt er ille nok. Selv om man har mat og tak over hodet.