Vis enkelt innlegg
Gammel 20-01-07, 21:44   #3
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)

Denne tråden får meg til å tenke på den gang jeg som 20 åring dristet meg inn i it-bransjen som selvlært nerd og fikk en plakat av en rød sokk klisteret på kontordøren min. Guttene jeg jobbet med synes det var litt vel drøyt med selvlærte it-jenter og signaliserte det raskt. Og at jeg i tillegg mente mye om mangt og ikke likte spøker som gikk på mitt kjønn, falt mange tungt til brystet.

Om jeg ikke var veldig bevist kjønnsdiskriminering ble jeg det ihvertfall etter det. Det hele endte med at jeg begynte å studere informatikk slik at de ihvertfall ikke skulle ta meg på manglende utdannelse. Og jeg har sett i ettertid at det ikke er bare bare å være kvinne i en mannsdominert bransje, både hva rettigheter, meninger og lønn angår. Så spøk med kvinnefrigjøring o.l. finner jeg overhodet ikke morsomt hverken når reklamebyråene eller andre damer gjør det.