Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?
Billa, jeg blir overrasket når jeg leser de siste innleggene dine i tråden. Har jeg virkelig lagt opp til en konkurranse om hvem det er mest synd på av bulemikere og gjeldsofre? Da må jeg ha uttrykt meg særdeles klønete. Da jeg dro inn alkoholisme, spiseforstyrrelser og selvskading gjorde jeg det ikke for å diskutere hvem av disse menneskene man bør synes mest eller minst synd på, eller hvem av dem som har det mest vondt på inidivuduelt eller generelt grunnlag. Jeg tok fatt i generaliseringer samt kommentarer om at de som bedriver sykelig gjeldsopparbeidelse har valgt å gjøre disse tingene selv, og at det av den grunn og på generelt grunnlag ikke er synd på dem. Jeg lar meg overraske over at flere ikke ser at det kan ligge samme mekanismer bak det å sette seg i evigvarende og bunnløs gjeld gjentatte ganger, som annen type problematisk og selvskadende adferd.
For øvrig lar jeg meg overraske av at definisjoner som nepeskrell, brødhuer, idioter automatisk virker å være kriterier for ikke å kunne hente fram sympati.