Vis enkelt innlegg
Gammel 30-12-09, 21:23   #6
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmehjelp fra 10 forskjellige land

Jeg skjønner henne veldig godt, og som niese til gamle mennesker som trenger hjelp av både hjemmehjelp og hjemmesykepleie, er det ikke moro å være vitne til alt som kommer i hus heller.

De har like mange hjemmehjelper innom, som de har hatt avtaler om hjemmehjelper. Da tanten min spurte om den ene kunne være snill å vaske bak do, ble hun beskyldt for å være rasist, og damen strøk på dør, med vaskebøtta stående midt på gulvet. Det kommer en ny person hver gang min onkel skal dusjes, og dette er jo en hjelp som kan være litt vanskelig for de gamle å be om hjelp til, da hadde det blitt satt veldig pris på om de kunne fått litt kontinuitet i hvem som dukket opp. Når onkel fikk leggsår, og måtte ha hjemmesykepleie flere ganger i døgnet, sa de aldri det samme noen av de. De ville ha forskjellige typer plaster og bandasjer, og tante handlet inn i store mengder, og neste som kom ville ha en annen type bandasjer, og tredje som dukket opp ville ha noe helt annet igjen. Enden på visa var at de brukte mange hundre kroner på å handle inn bandasjer, på noe som de fikk beskjed om senere at hjemmesykepleien skulle ha med seg.

Det jeg merker på tante og onkel, er at de vil gjerne at ting skal være i orden. Så om de blir bedt om å handle inn forskjellige plaster, så gjør de det, fordi de vil være til hjelp, og legge mest mulig tilrette. Når hjemmehjelpen kommer, skal det være ryddet og klart, og gjerne satt frem frukt eller farris så de kan forsyne seg. At hjemmehjelpen da gjerne tar seg en pause, og stikker et kvarter før tiden, og ber tante signere på at de har vært der i de to timene de skal, og drar med en siste beskjed: jeg rakk ikke å riste matta du har i gangen", så kjenner jeg at jeg blir ganske så oppgitt over hvordan man utnytter de som ikke får gjort så mye med det.

Jeg skjønner damen i innlegget godt jeg.