Sv: Barnevakt på nyttårsaften?
Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.
For meg er ikke nyttårsaften så veldig spesiell. Jeg føler ikke at det er annerledes å ha barnevakt for en ett-to-treåring da enn andre kvelder. Men når de blir eldre vil jeg selvfølgelig gjerne at det skal være en hyggelig kveld for hele familien sammen.
Som sagt, jeg har bare hatt barnevakt en eneste nyttårsaften og jeg har hatt barn i 23 år, men jeg skjønner ikke helt hvorfor den dagen er så spesielt umulig å ha barnevakt.
Enig igjen. For en unge på et par år er nyttårsaften som alle andre dager, det er vel helst våre egne følerier som gjør at vi må ha dem med oss den dagen. Men jeg tenker mest på eldste, at hun skal få en rolig og fin kveld uten mas og sutring og grining fra lillebroren fordi han nekter å sove osv, HAN hadde hadde det storveis hos besteforeldrene.
Men det blir koselig uansett, det gikk bra i fjor, og barnevakt er uansett ikke noe issue siden vi aldri kommer til å få det på nyttårsaften noensinne.
Men neste år er minsten såpass stor at jeg nok ikke ønsker det heller, og året etter og fremover er det hvertfall ikke ønskelig. Det er kun nå i den "verste" perioden jeg kunne tenkt meg det bittelittegrann.