Sv: Din beste ferie noensinne
Den aller fineste, koseligste og morsomste ferieturen jeg har hatt, var sommeren 2005.
Da tok jeg å pakket bilen med unger, soveposer, fiskestenger og masse klær. (Mannen lot jeg være hjemme for å bygge veranda! ) Så kjørte vi fra Arendal, overnattet på ei lita hytte på hovden 1 natt. Der fisket vi, grillet, og spilte fotball på en schvææær eng. Dagen etter kjørte vi over Haukeli, der vi vasset i isvann, spiste god mat langs veikanten(hadde vår egen mat, og fant ikke maten i vegkanten, altså) og koste oss i den vakre naturen. Stoppet også flere andre plasser, (Nordheimsund, Utne og andre plasser jeg ikke husker i farten) og koste oss med natur, fiske og lek. Vi endte opp, sent på kvelden, hos min mor i Bergen. Der ble vi en uke, mens vi koste oss med reker på bryggekanten, lange turer i Fløyfjellet og turer ut på mamma og gubbens hytte ute ved Mongstad. Der badet vi og var ute og fisket i båt.
Så tok vi turen hjemover igjen, og vi var lykkelige, slitne og fornøyde da vi kom hjem til en mann som savnet oss, og en veranda som stod klar for solbading!