Vis enkelt innlegg
Gammel 01-01-10, 20:35   #79
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Man trenger kanskje ikke gifte seg?

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

J
Mim: Det hetereonormative kan være tidvis meget plagsomt og jeg er ikke i tvil om at det er fullt mulig å oppdra barn godt selv om man har andre samlivsformer enn de fleste mener er riktig.

Jeg mener oppriktig at et heteropar er mer skikket til å oppdra barn enn en venninnegjeng. Jeg tror også at det er bedre å være to enn en.

Jeg tror homopar i mange sammenhenger kan være kjempegode og stabile foeldre, men de går hyppigere fra hverandre enn gifte heteropar. Heterosamboere forlater også hverandre hyppigere enn heteroektepar.

Jeg er helt overbevist om at det er best for unger å være født inn i og leve i et stabilt parforhold. I noen sammenhenger er det best for barna å gå fra hverandre, men jeg fastholder at det er best for barn å leve stabilt med to voksne som er glad i hverandre og samarbeider. Jeg er allikvel sterk forkjemper for homofiles rettigheter

Som Blå er jeg oppriktig sjokkert over at noen vil ha barn med noen de ikke vurderer å dele resten av livet med. Skumlere å gifte seg enn å få barn? Å ha ansvaret for et annet menneske er jo mye større og skumlere enn all verdens ekteskap.