Vis enkelt innlegg
Gammel 27-09-06, 14:20   #50
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvordan vet jeg at tranebær er ufarlig, hvis det ikke er dokumentert at det ikke har bivirkninger? Det er det som er mitt spørsmål.

Jeg opplever at veldig mange setter likhetstegn mellom "alternativ medisin" eller "naturmedisin"=ufarlig, og det er denne antagelsen jeg synes er veldig betenkelig. Som jeg antydet i et innlegg lenger opp: all medisin som har en effekt har også en potensiell bieffekt, og så lenge disse potensielle bieffektene ikke er godt nok dokumentert, skjønner jeg godt at legestanden kvier seg for å anbefale preparatene.

(Jeg snakker generelt nå, og ikke om tranebær spesifikt, bare så det er sagt. Det er ikke meningen å oppfordre til noen diskusjon av det spesifikke produktet.)

Ja det blir helt feil å bare anta at noe er ufarlig fordi det er naturlig. For naturlige produkter kan være livsfarlige. Men nå har vi i Norge så ekstremt strenge kontroller på hva som kan selges innen helsekostbransjen, at dersom noe er skadelig, tas det ut med øyeblikkelig virkning, evt. tas inn av apoteket og selges der. Så vi kan være rimelig trygge, så lenge folk ikke hiver i seg en hel boks i slengen da, men det kan de jo like gjerne gjøre med legemdiler også.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat