Tråd: Statussymbol
Vis enkelt innlegg
Gammel 21-01-07, 08:41   #40
Billeba
Aktiv

Billeba sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Billeba er litt kulBilleba er litt kul
Standard

Sv: Statussymbol

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Så jeg vet ikke helt om det er bare status vi snakker om her, men også ørlite grann interesse og kanskje samlemani....

Godt sagt! Det er vel også litt sånn at Janteloven fortsatt gjelder i Norge, og at enkelte kan bli dømt som overflatiske og materialistiske fordi de har noe som noen andre ønsker seg?

Jeg har stort sett alltid såkalt 'fin' bil. Og har ingenting å klage på. Mannen min derimot - river nesten av seg håret fordi jeg er så uvitende når det gjelder bil. Uoppmerksom er jeg også.... Skjer rett som det er at det står et råskinn av en bil (visstnok) på gårdsplassen som jeg slenger meg inn i og raser av gårde på Kiwi for å handle. Legger som oftest ikke merke til at det er en annen bil enn til vanlig heller jeg .

Samtidig digger jeg å betale 'nesten ingenting' for noe - og jeg forteller det til de i min omgangskrets som jeg vet er opptatt av merker og pris. Jo dyrere jo bedre liksom. Hvis noen kommenterer at jeg er fin en dag eller at jeg har et lekkert skjørt eller noe - så blir jeg kanskje litt 'fandenivoldsk' og syns det er DEILIG å fortelle at "så koselig at du sier det. Dette fant jeg på et restestativ til bare 50 kroner!"

Det finnes en bok som heter "Fra Gud til Gucci" som jeg har tenkt å låne på biblioteket og lese. Visstnok veldig bra og med mye tankevekkende stoff. Det finnes jo de som i smug tar en titt under tallerkenen før de begynner å spise når de er invitert bort - bare for å se hva serviset heter...... Har de tenkt til å snakke med det da, eller?

Billeba er ikke aktiv   Svar med sitat