Vis enkelt innlegg
Gammel 04-01-10, 09:20   #154
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Setter du pris på en fyllekule i ny og ne?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg kjenner at denne verdenen der man trenger alkohol for å i det hele tatt klare å slippe seg løs og ikke ønsker å ha med edru venner overhodet når man skal ha det "gøy" er veldig, veldig fremmed for meg.

Så fint for deg.

Når man er ekstremt innadvent og håndterer sosiale settinger dårlig, så kan alkohol bidra til at man får det hyggelig, våger å prate med flere, ikke tar alt så alvorlig, og at man rett og slett klarer å være sosial. For noen er det er barriere i seg selv. Men for en del som ikke drikker oppleves det ikke nødvendigvis så morsomt å være sammen med folk som gjør det. Noen håndterer dette bra - så klart, mens andre ikke liker det. Jeg liker det ikke selv, dobbeltmoralistisk nok. Så derfor ønsker jeg ikke å gå ut sammen med noen som ikke trives i situasjonen der man nyter alkohol, og kanskje ikke blir like 100% rasjonell og reflektert som man er til daglig. SOm ikke liker den biten av meg. I en større grupper blir det på en måte ikke så nært og problematisk, men går man ut veldig få sammen, ønsker jeg ikke å føle at jeg må ta hensyn til hva andre måtte synes om alkohol. For jeg har noen bekjente som befinner seg et helt annet sted enn oss "drikkekulturmessig", og det blir veldig fremmed for oss når vi går ut. Vi har så sjelden mulighet til å dra ut, at vi blir litt desperate når sjansen byr seg.

Ja man burde kunne ha det gøy uten, men nei ikke alle klarer det. Det blir på en måte et sosialt handicap, og som med alt annet så gjelder det jo ikke alle.

Sist redigert av Dronningen : 04-01-10 kl 10:18.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat