Likestilling
Hvorfor er det så mange som skriker så jævlig høyt om likestilling? Er dere virkelig interessert i å være akkurat like en mann? For det er jo det betydningen er; at kjønnene er likestilte, nemlig like hverandre.
Likeverd, derimot, at både menn og kvinner har like stor verdi, er for meg noe helt annet enn likestilling. Jeg kunne aldri i livet tenkt meg en verden med likestilling. Jeg vil at menn skal være Menn, mens stor bokstav. Jeg syns verden vil bli fattigere om ikke det kan være gentlemen der ute som åpner dører, bærer tunge kofferter og er sin rolle bevisst, UTEN å være diskriminerende ovenfor kvinnen. Jeg må si at jeg ikke helt forstår rødstrømper og ottar-idioter som på død og liv skal ha likestilling. Jeg antar at alle dere ikke er det minste interessert i å ha en mann som gjør ting som en mann fra gammelt av "skal" gjøre, som nevnt over.
Nei, takke seg til likeverd. At en kvinne og en mann får likt betalt for samme jobb, at en kvinne og en mann blir sett på som like egnet til å ta seg av barna sine, at en kvinne og en mann en dag slipper å måtte kjønnskvoteres inn, nettopp fordi bedrifter innser at det ikke er en kuk som skaper verdi.
Men likestilling, nei. Selv om jeg kan fantasere om hvordan det ville vært å ha en penis mellom beina, så er jeg ikke det minste interessert i å ha en.