Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-10, 13:27   #15
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 312
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff: ammepress - ikke ammepress, er vi ute etter å finne feil uansett?

Jeg tror HI er inne på noe vesentlig. Og jeg har tenkt litt på at det er mye lavere terskel for å kommentere og mene ting om kvinners kropp når de skal bli/har blitt mødre enn det er ellers. Alt fra vekt, kostholdsvaner, pupper osv blir liksom "offentlig" eie. Mye av det kan forsvares av hensyn til barnet - jeg tenker da på kostråd fra det offentlige, ammehjelp på sykehuset osv. Men det er likevel en grense, og det kan oppleves som veldig invaderende. Skylapper og bomull i ørene funker sikkert bra til en viss grad, men jeg synes det er litt betenkelig ut fra et feministisk synspunkt at kvinners kropper i så stor grad er noe som både storsamfunnet og de rundt en skal ha "lov" til å kontrollere. Parallellen til abortdebatten er foreksempel nærliggende. Prinsippet om å ha råderett over egen kropp er på ingen måte selvsagt, det må kjempes for.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat