Sv: De sier at drømmer er en del av underbevisstheten
Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.
Jeg drømte helt merkelig i natt. Ble litt sånn satt ut og litt trist, selv om det bare var en drøm. Den følelsen jeg hadde på slutten av drømmen har liksom sittet i hele dagen, selv om det er helt teit.
Jeg har en fyr på trinnet. Han er mildt sagt lekker å se på, utrolig snill, og har en helt deilig sans for humor. Han har giftet seg i utlandet i romjulen, og kommer tilbake neste uke. Jeg drømte altså at det var første gang jeg så ham etter julen, og ga ham en gratulasjonsklem. Men så klemte han meg veldig lenge, og så gjorde han "ettellerannet" som fikk meg til å spørre "hva er det?". Sukket, eller noe. Så sier han at det er meg han egentlig elsker, og at han er fullstendig knust over å ha giftet seg med denne andre berta, men pga familiepress, at jeg er gift osv. så han ingen annen løsning. I drømmen elsket visst jeg ham også, og drømmen sluttet med at han fortalte at de skulle flytte til hans hjemland, før han ble hentet av den nye kona si, og jeg ble stående å se ham forsvinne for godt. Så våknet jeg ... Har hatt lignende drømmer om samme fyren tidligere, da med at jeg sto utenfor lokalet hvor bryllupet ble holdt. Følelsen var da den samme, og jeg ba ham (med et hulk) om å gå inn til kona si, og våknet i det han slapp hånden min.

Om du da ikke har forelsket deg i denne fyren, så ville jeg tro at han i drømmen representerer en type drøm/ønske som du er i ferd med å innse at kan være uoppnåelig? At du avslutter noe.