Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-10, 23:15   #13
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ovnstyper er best når en fyrer med strøm?

Det som var problemet med oljeovnene var vel at de lakk?
Jeg overhørte en selger på en Expertbutikk og det han sa var at det var viktig at den fikk stå noen timer stille etter at den var flyttet, før man satt den på. Men om det bare gjaldt når den var ny vet jeg ikke.

Problemet med varmepumpene når det er så kaldt som det er nå er at den henter jo luft utenfra, den luften er veldig kald, og varmepumpene har ikke kraft nok til å varme opp denne luften. Derfor stopper de. Det finnes pumper som er dimensjonert for det, men også disse sliter med å varme opp den kalde uteluften og effekten blir dårligere.

Jeg vil tro at panelovner som henger på veggen er det sikreste på alle måter. I tillegg er det jo også mest riktig å plassere varmekilden der hvor varmetapet er størst - under et vindu - hvor man ofte har et "kulderas".